Of je nu fan bent van de nieuwste TikTok-trends of al jaren trouw bent aan je eigen beautyroutine: bij de Scandinavische beautywebshop Lyko vind je echt álles voor jouw ultieme beauty- en selfcareroutine.
From Sweden with love
Lyko begon ruim twintig jaar geleden als de kapperszaak van de familie Lyko in Zweden, en groeide uit tot hét beautyplatform van Scandinavië. Sinds 2017 is het bedrijf beursgenoteerd aan Nasdaq First North en inmiddels de snelst groeiende beautyretailer van Europa. In Scandinavië heeft Lyko ook fysieke winkels – en die zijn allesbehalve standaard. Denk: kleurrijk, speels en vol beleving; bij iedere opening staan de rijen “Taylor Swift-lang.”. Met meer dan 55.000 producten – van all-time favourites tot K-beauty en Scandinavische nichemerken – is Lyko dé bestemming voor skincare, haircare, make-up en parfum.
Wat maakt Lyko anders?
“Your Beauty Playground”
Bij Lyko vinden we dat beauty vooral leuk moet zijn. Geen regels, geen ongrijpbaar schoonheidsideaal – wél plezier, expressie en experimenteren. Lyko is jouw Beauty Playground: een plek waar je jezelf mag zijn, op jouw manier. Of je nu houdt van een natuurlijke glow of all-in gaat met glitter en kleur: every way is OK. Beauty hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het mag licht voelen, leuk zijn en helemaal van jou.
Meer dan shoppen:
Jouw “Starting Point for Beauty”
Onze ambitie? “The Starting Point for Beauty” zijn – de visie van CEO Rickard Lyko. Niet alleen een webshop, maar een wereld vol inspiratie, educatie en community. Bij Lyko ontdek je de nieuwste trends, routines en beauty know-how. Onze Lyko Community is dé plek om te leren, te delen en je passie voor beauty tot leven te brengen. Hier inspireer je anderen en laat je je inspireren – van tutorial tot productreview. Het is beauty, samen.
Scandinavische roots & waarden
“Get Scandi with us”
Wat Lyko verder uniek maakt, zijn onze Zweedse roots. We voeren veel Scandinavische merken die hier nog niet zo bekend zijn. Vanuit een cultuur die dicht bij de natuur staat, brengen ze beauty die puur, eerlijk en duurzaam is. Lyko draait niet alleen om beauty, maar ook om mensen. Lyko is écht een familiebedrijf. Opa Lyko geeft nog steeds rondleidingen door het warehouse. Die sfeer zie je ook terug in de cultuur: Fun, Friendly & Fabulous. We werken hard, maar met aandacht voor elkaar. Vanuit de Zweedse filosofie van work-life balance geloven we dat je pas echt kunt stralen als je goed voor jezelf én je omgeving zorgt.
Die combinatie bracht Marie-Claire Krayenhoff, Country Manager van Lyko, aan boord. Na tien jaar bij L’Oréal en Beiersdorf in verschillende corporate functies – van finance tot marketing en sales – én als oprichter van haar eigen mindfulnessbedrijf Zentre, werd ze door Lyko benaderd om het merk naar Nederland te brengen. “Een droom. Alles wat ik heb gedaan komt hierin samen: ondernemerschap, beauty, en bewustzijn.”
“Ik geloof in leiden vanuit liefde. Klinkt soft voor een corporate, maar het is juist krachtig. De energie die je in een bedrijf stopt, voel je terug. Mijn doel is dat iedereen die ons pad kruist –ons team, de influencers, de merken en partners met wie we werken – dat voelen en ervaren. Dat zie je terug in de leukste samenwerkingen, events die écht een Beauty Playground zijn, en merken die samen met ons groeien.”
Marie-Claire’s Scandi favs
Wie voor een Zweeds bedrijf werkt, wordt dagelijks beïnvloed door de Scandinavische gewoonten, rituelen én producten. Dit zijn haar favorieten:
De Nordic-C Drops van Lumene in combinatie met de Honey Glow Priming Moisturizer van HICKAP – voor die iconic, natural Scandi glow.
Het Björn Axén Scalp Serum – een superfijn serum dat je hoofdhuid voedt en je haar laat stralen. Gezond haar begint nou eenmaal bij de hoofdhuid, en het inmasseren van dit serum is een perfect moment van selfcare.
Scandinavische selfcare? Yes please.
Ga naar lyko.nl en shop jouw ultieme beauty- en selfcareroutine bij Lyko. Dé Scandinavische webshop vol topmerken, trends en tijdloze favorieten.